DataParket

Recent DataParket nieuws
Wat is DataParket?

DataParket is een pakket voor de volledig administratieve afhandeling van het complete ordertraject voor de parketbranche, inclusief offertes, orders, planning, bestellingen, voorraadbeheer, aansturing medewerkers, facturering en management informatie.
DataParket is een ICT instappakket. Het is branche specifieke software, gebruiksvriendelijk en vooral beproefd!

DataParket is ontwikkeld in de afgelopen 6 jaar in nauwe samenwerking met een van de grootste parketvloeren bedrijven uit Zuid Nederland, namelijk Gemar Parket.
Gemar parket heeft momenteel 3 filialen (in Helmond, Eindhoven en Rosmalen) en een groothandel, maar de opzet van het programma is zo dat ook de kleine parketbedrijven uitstekend uit de voeten kunnen met de geboden functionaliteiten.

Waarom moet ik DataParket aanschaffen?

DataParket is een programma dat speciaal ontwikkeld is voor de parket branche, met zijn eigen specifieke eisen.
Het pakket volgt de workflow zoals gebruikt in de parket branche. In het kort voor een order met plaatsing:

  • OffrerenSchermvoorbeeld DataParket, automatisch genereren van professioneel uitziende offertes inclusief het toevoegen van eigen teksten.
  • Order schrijven / invoeren
  • Materialen reserveren bij Leveranciers, voor artikelen op orderbasis / commissie.
  • Orders inmeten bij de klant, automatisch uitdraaien van inmeetrapport voorgevuld met gegevens van klant en artikelen die besteld zijn.
  • Materialen bestellen, op basis van de bestellingen op de orders en de voorraadposities.
  • Pakbon / leverbon / materiaallijst, inclusief mogelijkheid tot toevoegen van opmerkingen aan de verschillende onderdelen. Bijvoorbeeld voor het opnemen van een routebeschrijving naar het adres van de klant. Bijzonder handig voor de legger die de bon meekrijgt.
  • Order uitvoering en uren registratie
  • Inboeken materialen die terug komen
  • Koppeling naar de financiele administratie

Uiteraard hoeven niet alle processtappen uitgevoerd te worden indien dit voor een order (bijv. een leverorder) niet noodzakelijk is.
Op ieder moment in het orderproces kan een voorlopige nota of een factuur gemaakt worden. Deze factuur wordt gemaakt aan de hand van de geschreven order, maar kan aangepast worden binnen het systeem. Ook vrije artikelen kunnen op een order en factuur geschreven worden.

Hierbij wordt door het systeem automatisch onderscheidt gemaakt tussen artikelen die op commissie besteld worden en materialen die op voorraad moeten zijn. Ook samengestelde artikelen worden door het systeem ondersteund.

Het voorraad beheer houdt rekening met de levertijden van de leverancier en de aflevermomenten bij u op de zaak.
Het systeem weet de huidige voorraad, de gereserveerde voorraad en de periode die nodig is om de voorraad aan te vullen. Besteladvieslijst die door het systeem gegenereerd worden houden hier rekening mee, evenals met het verschil tussen besteleenheden (bijv. pallets), verpakkingseenheden (bijv. pakken van 1,42m) en uitlevereenheden (bijv m).
Uiteraard bezit het systeem ook de flexibiliteit om buiten de adviezen uit de orderadministratie bestellingen te kunnen doen.
Bovendien kunnen per artikel meerdere leveranciers aangegeven worden, waarbij bij het opstellen van het bestel advies indien gewenst van de standaard leverancier afgeweken kan worden. Per leverancier wordt met de besteleenheden en levertijden rekening gehouden.

Bestellijsten die gemaakt worden, worden per leverancier gemaakt. Hierdoor wordt voorkomen dat onnodig vaak een bestelling bij dezelfde leverancier geplaatst wordt.

Uiteraard worden ook balieverkopen en afdrukken van baliebonnen ondersteund door het pakket. Ook het voorraadbeheer is hier direct mee gekoppeld. Overigens hoeft u geen voorraad in het systeem bij te houden als u dit niet wilt, u heeft hierin de vrije keuze per artikel!

In het kort nog een aantal belangrijke punten van DataParket:

  • Flexibel, gebruiksvriendelijk en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
  • DataParket werkt in een standaard Windows omgeving.
  • Standaard artikelen bestand met veel gebruikte artikelen uit de parket branche wordt meegeleverd.
  • Filialen worden ondersteund in het systeem, orders worden ingevoerd op filiaal en bovendien wordt de verkoper bij de order vastgehouden.
  • Orders zijn te volgen van offerte tot financiŰle verwerking.
  • Mogelijkheid tot het laten personaliseren van het systeem. Uw eigen logo's kunnen op de uitvoer en op het scherm gebruikt worden. Een volledige doorvoering van uw eigen huisstijl op alle uitvoer is ook mogelijk als meerwerk.
  • Flexibel offreren/schrijven, met vaste en/of eigen tarieven. Rapportvoorbeeld DataParket
  • Bestellingen (zowel voorraad artikelen als vloeren) vanuit het systeem, op basis van adviezen van het systeem. Deze worden gegenereerd op basis van de (verwachte) leverdatum van de orders.
    Voor commissie artikelen en niet-voorraad artikel worden de bestelling gedaan op basis van de individuele orders, indien gewenst met vermelding van een orderreferentie uit het systeem. Voor voorraad artikelen worden de bestelling gedaan op basis van het gecombineerde verbruik.
  • Nooit te vroeg spullen op voorraad, in te regelen in het systeem.
  • Toegang te regelen middels autorisaties, ieder ziet alleen dat stuk wat voor hem bedoeld is.
  • Workflow is te volgen binnen het systeem. Nog nooit had u zo'n goed inzicht in de status van uw orders.
    Altijd is duidelijk wat er nog met welke order moet gebeuren.
    Bijvoorbeeld degene die de bestelling verzorgt ziet altijd welke orders er nog doorbesteld moeten worden, en wanneer. Zichtbaar welke orders nog ingemeten moeten worden, waar nog bevestigingen naar toe moeten enzovoorts.
  • In het systeem is direct zichtbaar of de spullen voor een order op tijd binnen zijn. Het systeem waarschuwt als de termijn overschreden wordt.
  • Bestellingen en overige communicatie, bijvoorbeeld met klanten, rechtstreeks vanuit het systeem te verzorgen. Alle rapportages, lijsten, bonnen en correspondentie vanuit het systeem kunnen afgedrukt worden, maar ook vanuit het programma gemaild en/of gefaxed worden. De pc dient het dan natuurlijk wel een voorziening voor te hebben.
  • Uitgebreide management informatie, onder andere Inzage in omzet, verkoop per verkoper, nog uit te voeren orders en veel meer.
  • Werkuren ten behoeve van de orders en niet orderafhankelijke werkuren te kunnen worden bijgehouden. Dit kan voor iedere medewerker gedaan worden.
  • Koppeling met uw administratie is mogelijk. Hierdoor voorkomt u het opnieuw invoeren van facturen in uw administratie.
Wat zijn de systeemeisen voor DataParket?

In het kort: Iedere pc die op het moment op een makkelijke manier Windows XP kan draaien kan ook DataParket draaien.
De minimum configuratie hebben wij hieronder aangegeven, deze geldt voor een single user stand alone versie van DataParket.
Voor de overige versies geldt een configuratie die verschillend is voor de server en voor de werkstations.
Neem voor meer informatie hierover contact met ons op.
 

systeemPentium IV 1.8Mhz of compatible (bijv. AMD athlon)
256 mb Intern RAM geheugen (512 mb sterk aanbevolen)
20 Gb harde schijf met een beschikbare ruimte van minimaal 1 Gb.
beeldschermBeeldscherm met een minimum resolutie van 1024x768 punten.
printerInkjet of laser printer voor afdrukken van lijsten en bonnen.
internettoegangInbel of ADSL toegang voor downloaden updates, verzenden mails en online ondersteuning
Wat voor versies zijn er van DataParket?

Inclusief systeem voor interne produktcodering met mogelijke leveranciers en bestelcodes waardoor tijdbesparing voor een vliegende start met software die echt werkt!

  • DataParket Single user. Dit is de basisversie van DataParket. Met deze versie kan op 1 pc door 1 persoon tegelijker tijd met het pakket gewerkt worden. Wel kunnen binnen het systeem meerdere gebruikers gedefinieerd worden, waardoor functiescheiding mogelijk blijft.
  • DataParket Plug and play Parket-PC. Dit is een pc met een voorge´nstalleerde versie van Windows XP, een antivirus oplossing en DataParket. Desgewenst kunnen wij ook standaardsoftware (bijv. Microsoft office / word), een printer naar keuze, internettoegang (ADSL) en een online backup oplossing bijleveren.
  • DataParket Netwerkversie. Deze versie gebruikt u als u met meerdere personen tegelijkertijd met DataParket wilt werken.
    Netwerkversies zijn er vanaf 3 gelijktijdige gebruikers. De database die hierbij gebruikt wordt is de Microsoft SQL server database of de SQLserver Express database. Andere databases zijn ook mogelijk, tegen meerprijs.

Prijzen voor DataParket zijn op aanvraag. Indien u ge´nteresseerd bent of meer wilt weten neem dan contact met ons op via DataParket@DataScore.nl, Uiteraard zijn wij ook via telefoon, post en fax te bereiken. Voor contact info zie onze adres pagina.
Op afspraak kunnen wij bij u een demonstatie en/of een presentatie van DataParket verzorgen.

Binnenkort komt ook een tijd-gelimiteerde versie van DataParket beschikbaar op CD. U kunt deze demo CD aanvragen via bovenstaand e-mail adres of via het invulformulier. Deze demo cd bevat een volledige, niet beperkte, versie van DataParket die tot 15 januari 2006 te gebruiken is. Mocht u besluiten na de demo periode met DataParket verder te gaan, kun u uiteraard met de reeds ingegeven gegevens en orders verder werken.

Naast DataParket leveren wij ook standaard software en hardware van de bekende leveranciers.
Op maat gemaakte configuraties zijn mogelijk op offerte basis.
 

Terug naar de producten pagina